Nasledujúce desaťročie bude o zážitkoch.

Human Experience Design je disciplína, ktorá kombinuje a spája veľa rolí, tak, ako kreatívneho, tak aj racionálneho typu.
A background Hany Šnáblovej, mladej ambicióznej ženy, nie je iný.

 

Čo je to Experience design

Ak praktizujete Experience Design, už sa nezameriavate len na produkt, ale na zážitok ako celok. Doslova predávate zážitok.
Je to prístup, ktorý sa sústreďuje na skúsenosti ľudí, aby poháňal dizajn a vlastnosti vašich produktov, procesov, prostredí a stratégií. Zážitkový dizajn čerpá z potrieb, pocitov, kontextov a zmýšľania používateľov, aby navrhol zážitky, ktoré sú zamerané na nich.

Tieto skúsenosti môžu byť čokoľvek od transakčných nákupov až po zákaznícku podporu. Alebo nový produkt, interaktívna výstava v obchode s oblečením, alebo informačná webová stránka. Alebo možno ide o internú obchodnú skúsenosť, napríklad intranet alebo analytický panel.

Ide však aj o viac. Zážitkový dizajn môže byť aj obchodnou stratégiou. Mnoho spoločností, ako sú napríklad Airbnb, vtrhlo na trh a našli si pevné miesto, pretože sa pri rozvoji svojho podnikania zamerali na používateľskú skúsenosť.

 

Kto je Hana Šnáblová

Je veľmi zvedavá, od 3 rokov sa venuje tancu, naučila sa 6 jazykov a rozhodla sa študovať design v jeho samotnej kolíske, vo Florencii.
Nasledovalo bakalárske štúdium BA Interior Design & amp; Technology and Marketing v Londýne,  kde žila takmer 10 rokov.
Po tom, čo dostala ponuku učiť na UCL ( University College London) na Fakulte Managementu, prihlásila sa tam aj na MSc International Real Estate and Planning.
Po ukončení magisterského štúdia pracovala aj ako Project Manager, ale vášeň pre design prevážila.  
Prienik svojich obľúbených disciplín (design, marketing, branding, management, business and innovative technologies) nachádza práve v Human Experience Design.
Jej cieľom je pomocou HXD dosiahnuť dlho potrebnú revolúciu vo vzdelávacom systéme. 

Hanku som prvýkrát stretla v roku 2021 na sociálnej sieti Clubhouse. Zaujalo ma na nej, že v jej mladom veku, prednáša na londýnskej univerzite UCL, ktorá patrí medzi top 10 univerzít na svete a ešte k tomu aj pomerne novú disciplínu a tou je Experience Design, čiže zážitkový dizajn. Nemýľte si to s UX, s užívateľskou skúsenosťou, ktorú mnohí z nás poznajú v súvislosti s tvorbou webových stránok. Pretože ide o oveľa komplexnejší pohľad.

Ak nás budete počúvať ako klienti, či spotrebitelia rôznych služieb, na praktických príkladoch si ukážeme, ako si firmy dizajnujú svoje biznisy tak, aby sme doslova podľahli ich službám a mali dobrú skúsenosť.

No a pre tých, ktorí nás budú počúvať ako podnikatelia, bude tento rozhovor inšpiráciou na to, ako viete vylepšiť svoje biznisy a zaviesť Experience Design do vášho podnikania.  

 

Vypočujte si celý rozhovor